Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Sākumlapa » Aizsardzība » Nepieskatītas uzņēmumu tīmekļa vietnes var sagādāt nepatikšanas

Nepieskatītas uzņēmumu tīmekļa vietnes var sagādāt nepatikšanas

Vai zināt, kurš jūsu uzņēmumā ir atbildīgs par domēnu reģistrāciju? Vai esat drošs, ka neviens cits nekad nav reģistrējis domēnu jūsu uzņēmuma vārdā? Lielo uzņēmumu darbinieki ne vienmēr var pārliecinoši atbildēt uz šiem jautājumiem. Pat tiem, kuri gādā par IT drošību, ne vienmēr ir šāda informācija. Tas rada zināmu haosu un var izraisīt problēmas, kad beidzas domēna reģistrācijas termiņš, jo tad kāds var to izmantot savā labā.

 

 

Jo īpaši tas jāņem vērā lielajiem uzņēmumiem, kam parasti ir vairāk nekā viena nodaļa, tāpēc ir jāreģistrē jauni domēni. Tas nav pārspīlējums — Kaspersky Lab eksperti ir sastapušies ar daudziem tādiem gadījumiem. Piemēram, sabiedrisko attiecību komandai ir nepieciešama tīmekļa vietne labdarības projektam; mārketingam ir vajadzīga minilapa jauna produkta virzīšanai; pat R&D dažkārt ir nepieciešama atsevišķa lapa kādai konferencei vai hakatonam.

Nav grūti uzminēt, kas notiek, kad pasākums ir beidzies, produkts veiksmīgi palaists tirgū, kampaņa ir pabeigta: daudzi aizmirst par šīm vietnēm. Dažreiz turpina darboties pat šo vietņu klientu piesaistīšanas mehānismi, pievilinot nejaušus apmeklētājus. Tā nu tās vietnes stāv, līdz beidzas reģistrācijas termiņš, un tad šie domēni atkal atgriežas tirgū.

Teorētiski par to ir atbildīgi cilvēki, kas reģistrējuši vietni, taču šos vienreizējos darbus drīz vien aizēno steidzamāki uzdevumi, nemaz nerunājot par ikdienas darbiem. Turklāt atbildīgās personas varbūt pāriet citā amatā vai vispār aiziet no darba vēl pirms reģistrācijas termiņa beigām. Pamesta vietne nešķiet īpašas ievērības cienīga.

Nu kas tur slikts varētu notikt?

Bet patiesībā pamestajā vietnē slēpjas daudzas un dažādas iespējas. Pirmkārt, cilvēki, kurus dēvē par domēnu sagrābējiem (oficiāls termins) jeb kiberskvoteriem, visu laiku meklē domēnu vārdus, kam beidzies reģistrācijas termiņš. Ja viņi reģistrē šādu domēna vārdu, tad var darīt visu, ko vien vēlas ar vietni, kura ir piesaistīta jūsu uzņēmumam. Agrāk parasta lieta bija piedāvājums uzņēmumam, lai tas atpērk tādas vietnes nosaukumu — protams, par bargu naudu. Mūsdienās viņi drīzāk cenšas izspiest naudu, ievietojot vietnē saturu, kas var kaitēt jūsu uzņēmuma reputācijai, vai mēģina pārdot domēna vārdu pagrīdes tirgū pikšķerētājiem.

Protams, uzņēmums var pierādīt savas tiesības uz domēna vārdu reģistratoram vai, ja tas ir nepieciešams, arī tiesā. Taču tas prasa laiku, bet tikmēr cieš uzņēmuma reputācija.

Vēl viena problēma ir saistīta ar VDAR (un iespējamām līdzīgām izmaiņām vietējos likumos). Ja jūsu pamestā mārketinga vietne joprojām ir internetā un turpina vākt informāciju par nejaušiem apmeklētājiem, tad tai ir jāatbilst pašreizējo likumu prasībām.

Kā izvairīties no nepatikšanām

Vispirms nozīmējiet IT vai drošības nodaļā atbildīgo par domēnu reģistrāciju. Viņam jāreģistrē visi tiešsaistes aktīvi un jārūpējas par reģistrācijas termiņu ievērošanu. Citi darbinieki nedrīkst neko reģistrēt bez viņa ziņas. Ja jūsu vietni izstrādā un uztur ārēja firma, tad nenododiet tai vietnes reģistrēšanas tiesības.

Ieteicams arī izmantot automātisku domēnu reģistrācijas pagarināšanu, ja vien jūsu reģistrators to atļauj.

Dzēsiet informāciju novecojušajās vietnēs. Pat tad, ja jūsu piedāvājuma darbības periods ir skaidri norādīts (sīkiem burtiem lapas apakšdaļā), nevajag šādu vietni atstāt pēc piedāvājuma termiņa beigām, lai neizraisītu potenciālo klientu neapmierinātību.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

84 − 74 =

Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Uz augšu