Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Sākumlapa » Padomi » Kādas būs reklāmas balss asistentos

Kādas būs reklāmas balss asistentos

Pasaulē kļūst arvien mazāk cilvēku, kuri nav lietojuši balss asistentus vai vismaz dzirdējuši par tiem. Daudziem ir vieglāk uzdot jautājumu Google, Alex vai Siri, nekā uzrakstīt meklēšanas vaicājumu. Bet tāpat kā ar jebkuru progresīvu tehnoloģiju, arī ar balss asistentiem ir jāuzmanās, tāpēc tagad pastāstīsim vienu ar tām saistītu tehnoloģiju: reklāmu balss asistentos. Lasiet par to, kāda tā būs un kas ar to var noiet greizi.

 

 

Lieliska reklāmas nākotne

Aptuveni pirms gada bija interesants gadījums ar balss asistentu Google Home: ierīces īpašnieks izmantoja funkciju My Day (pajautājam palīgam, kāda būs diena, un tas nolasa laika ziņas, jaunumus un ieplānotos uzdevumus). Kopā ar šo informāciju palīgs pavēstīja, ka tuvākās apkārtnes kinoteātros sāk rādīt filmu „Skaistule un briesmonis”. Pēc tam tika atskaņota jaunās filmas mūzika, un ierīce piedāvāja pastāstīt par filmu vairāk.

 

 

Reklāmas videoieraksts ātri izplatījās internetā. Bet Google pārstāvis negaidīti reaģēja ar paziņojumu, ka tā neesot bijusi reklāma, bet gan „partnera aicinājums dalīties ar viņa stāstu ar asistenta palīdzību”. Tāds paziņojums izraisīja apjukumu, bet Google tikmēr ātri izņēma šo reklāmu no visām Home ierīcēm, kuras to bija pārraidījušas.

Runā, ka Google tiešām neesot saņēmis no Disney samaksu par šo reklāmu, tādēļ to laikam var uzskatīt par eksperimentu. Bet šis gadījums tik un tā skaidri parādīja, kāda, visticamāk, būs reklāma balss asistentos.

Šīgada sākumā plašsaziņas līdzekļi ziņoja, ka notiekot Amazon sarunas ar vairākiem lielajiem uzņēmumiem, ieskaitot mazumtirdzniecības milžus Procter & Gamble un Clorox, par to, kā pārraidīt lietotājiem balss reklāmu, kura piedāvātu šo lietotāju vajadzībām atbilstošus produktus.

No ražotāju viedokļa tāda reklāma teorētiski varētu būt interesantāka, nekā parastā kontekstuālā reklāma. Pirmkārt, tā izskatītos tikai kā draudzīgs padoms lietotājam, otrkārt, audio reklāmai lietotājs netiktu garām, kā viņš parasti aizritina tālāk reklāmu Facebook ziņu lentē, bet būtu spiests noklausīties, ko patīkamā balsī viņam iesaka elektroniskais asistents.

Ja vēl ņem vērā, ka ierīces Amazon Echo ir ļoti populāras, tad balss asistentus tiešām var uzskatīt par reklāmu industrijas jauno darbalauku. Pats Amazon uzsver, ka negrasās papildināt Alexa ar reklāmām. Droši vien tā arī būs, bet tikai pagaidām.

Un kā ar personiskajiem datiem?

Par Amazon sarunām ar potenciālajiem reklāmdevējiem pagaidām esot zināms tikai tas, ka audio reklāmu tehnoloģija būšot līdzīga tai, kādu izmanto kontekstuālā reklāma interneta meklētājos. Šī tehnoloģija ļauj apstrādāt milzīgu daudzumu lietotāju personisko datu un tad faktiski pārdot tos reklāmdevējiem.

Gan Google, gan Amazon šajā jomā nav nekādi iesācēji, jo labi prot vākt, apstrādāt un izmantot visdažādākos datus, bet vākšanas tehnoloģijas attīstās vēl straujāk nekā pašas ierīces. Turklāt lietotājiem jau sen ir aizdomas, ka lielie uzņēmumi izmanto visai šaubīgas tehnoloģijas, piemēram, lai apstrādātu balsi un šos datus izmantotu mērķtiecīgām reklāmas kampaņām.

Daudzi sūdzas, ka, pēc sarunas ieejot internetā, ierauga kontekstuālās reklāmas par precēm, par kurām nupat bija runa. Facebook un Google, kurus visbiežāk apsūdz šādā grēkā, noliedz tādas tehnoloģijas izmantošanu. Taču tehniski tas nav nekas neiespējams, un pastāvīga noklausīšanās neizraisa daudz ātrāku tālruņa akumulatora izlādēšanos. Ja ierīce ir pastāvīgi pieslēgta elektrībai, tad uzdevums kļūst vēl vienkāršāks.

Jau ar to informāciju, kuru Google un Amazon par jums savāc, pētot tikai jūsu uzvedību internetā, pilnīgi pietiek, lai rādītu jums atbilstošas reklāmas.

Ja vēl savas spējas liks lietā arī balss asistents, kurš pārliecinošā balsī stāstīs, ka tepat aiz stūra pārdod jūsu iecienītās bulciņas, bet mazliet tālāk atvērts jauns veikals, kur var dabūt vakarā plānotajam steikam ideāli piemērotu vīnu, tad šāda reklāma būs ne vien atbilstoša, bet pat pārliecinoša. Jo vairāk tādēļ, ka balss asistenti var lietotāja vārdā veikt preču pasūtījumus. Un tad vēl tā noklausīšanās un dzirdētā analīze — gluži vai paliek bail…

Ko lai dara? Būsim reklāmas vergi?

Mēs dzīvojam pasaulē, kurā jāsniedz informācija par sevi, lai iegūtu daudz iespēju un ērtību. Reklāma balss asistentos — ļoti personiska, ticama, atbilstoša un varbūt pat noderīga — ir īsta zelta bedre tehnoloģiju milžiem. Bet mēs pagaidām nezinām, cik bieži dzirdēsim tādu reklāmu un cik atkarīgus tā mūs varēs padarīt kā patērētājus.

Tādēļ mums atliek tikai pašiem raudzīties, kādu informāciju mēs sniedzam, lietojot vienu vai otru tehnoloģiju, un kādas atļaujas dodam.

 

Kaspersky Internet Security bloķē izsekošanas rīkus vietnēs

 

Ar Kaspersky Lab drošības risinājumu palīdzību jūs vienmēr varēsiet liegt sevi izsekot un ierobežot informāciju, kuru par jums vāc tehnoloģiju milži. Lai to izdarītu, Kaspersky Internet Security iestatījumos ieslēdziet nepieciešamās komponentes modulī „Konfidencialitātes aizsardzība” un nobloķējiet datu vākšanu.

 

Datu vākšanas nobloķēšana tīmekļa vietnēs ar Kaspersky Internet Security 2019.

Datu vākšanas nobloķēšana tīmekļa vietnēs ar Kaspersky Internet Security 2019.

Savukārt balss asistentos jebkurā brīdī varat:

  • izslēgt mikrofonu (ierīcēm Amazon Echo un Google Home to dara ar īpašu pogu), tā ierobežojot ierīču iespēju vākt informāciju par jums,
  • aizliegt pirkšanu vai konta iestatījumos aizsargāt to ar paroli, lai izvairītos no neplānotiem pirkumiem ar balsi.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

11 + = 21

Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Uz augšu