Kaspersky - īpaša aizsardzība pret šifrējošajiem izspiedējvīrusiem!
Sākumlapa » Aizsardzība » Kad antivīruss nedarbojas kā gaidīts …

Kad antivīruss nedarbojas kā gaidīts …

Uz šo ierakstu blogā pamudināja kāds nupat noticis incidents, kad klients pēc antivīrusa iegādes, konstatējot, ka antivīruss rada problēmas datora darbībā, griezās nevis pie kvalificēta bezmaksas tehniskā atbalsta, bet gan pie “datoru meistara”. No daudzgadējās pieredzes varu teikt, ka šāds solis bieži tikai sarežģī kļūmīgo situāciju, kurai patiesībā ir elementārs risinājums. Par laimi šādu incidentu ir ļoti maz un tomēr katrs šāds gadījums atstāj nevajadzīgas negācijas. Tāpēc pacentīšos paskaidrot, kāpēc pie problemātiskām situācijām ar jauniegādātu antivīrusu programmatūru nedrīkst “strebt karstu” un, kā minimums, jāpakonsultējas ar tehnisko atbalstu.

Mūsdienu antivīrusu programmatūra ir ļoti komplicēta un pastāvīgi mijiedarbojas ar aktīvajiem procesiem datorā. Ja antivīrusu programmatūrai lietotāja datorā parādās konkurents, kas mēģina darīt to pašu, var rasties konfliktsituācijas, kurām var būt ļoti nepatīkamas sekas. Tāpēc, piemēram, Kaspersky Lab produktu pamācībās kā viens no pirmajiem soļiem tiek minēta citas drošības programmatūras atinstalēšana. Praktiski vienmēr tas arī tiek izpildīts, ja ne sekojot instrukcijai, tad pēc produkta instalatora norādes. Tik tālu viss būtu labi, ja ne vien kāda sen zināma problēma – pēc antivīrusu programmatūras atinstalēšanas datorā mēdz palikt atsevišķas aktīvas vecā antivīrusa komponentes. Piemēram, ja no iepriekšējā Internet Security klases risinājuma paliek aktīva ugunsmūra komponente, tad tas var novest pie tā, ka uzstādot jaunu Internet Security risinājumu, datoram “pazūd internets”.

Kas vainīgs šādā kļūmē? Jaunā risinājuma ražotājs? Diez vai. Lietotājs? Arī nē. Paliek iepriekšējā antivīrusa ražotājs. Kāpēc dažkārt notiek šādas lietas un kam ir izdevīgi, ka konkurents tiek nostādīts nelāgā gaismā, spriediet paši. Katrā gadījumā, jebkuram antivīrusu ražotājam bruņojumā ir atsevišķas savu produktu izvākšanas utilītprogrammas (removal tools). Atliek vien ierakstīt šos pāris vārdus angļu valodā kopā ar antivīrusa nosaukumu kādā interneta meklētājā un lejupielādēt nepieciešamo programmu.

 

Virkne utilītprogrammu antivīrusu pilnīgai izvākšanai ir atrodama arī Kaspersky Lab tehniskā atbalsta vietnē.

Virkne utilītprogrammu antivīrusu pilnīgai izvākšanai ir atrodama arī Kaspersky Lab tehniskā atbalsta vietnē.

Ja lietotājs griežas pie kvalificēta tehniskā atbalsta, problēmas risinājums ir diezgan ātrs un nemaksā praktiski neko. Pieļauju, ka daudzi pieredzējuši datoru lietotāji paši viegli tiek galā ar šādām situācijām, sameklējot vajadzīgo utilītprogrammu un iztīrot datoru no vecā antivīrusa. Bet, ja lietotājs kaut kāda iemesla pēc dodas nevis pie jauniegādātā antivīrusa tehniskā atbalsta, kurš ir maksimāli ieinteresēts novērst problēmu, bet pie maksas pakalpojumu sniedzējiem, tad iznākums var būt ļoti dažāds. Arī tāds, ka jaunais antivīruss tiek nepelnīti nopelts “pēc pilnas programmas”.

Šeit es apskatīju tikai vienu tipveida situāciju, kura pie nepareizas lietotāja rīcības var novest pie aplamiem uzskatiem par vienu vai otru programmatūras ražotāju. Līdzīgu, bet retāk sastopamu situāciju, ir daudz, tāpēc rezumēšu. Atcerieties, ka jebkuram ievērības cienīgam IT produktam ir tehniskais atbalsts, iespējams pat vietējais, kā tas, piemēram, ir Kaspersky Lab gadījumā. Problemātisku situāciju gadījumā nav jāmeklē kaktu dakteri un pazīstami superspeciālisti, bet gan, pirmkārt, jānomierinās un, otrkārt, jāizmanto savas tiesības uz atbalstu. Nav jākautrējas zvanīt, rakstīt e-pastus un jautāt. Ir bezjēdzīgi tērēt laiku un/vai naudu, meklējot atbildes uz jautājumiem, uz kuriem tehniskā atbalsta speciālists lielākajā daļā gadījumu var atbildēt uzreiz.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

+ 73 = 77

Kaspersky - īpaša aizsardzība pret šifrējošajiem izspiedējvīrusiem!
Uz augšu