Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Sākumlapa » Notikumi » Sociālais eksperiments: veikalā naudas vietā pieņem privāto informāciju

Sociālais eksperiments: veikalā naudas vietā pieņem privāto informāciju

Internetā tehnoloģiju uzņēmumi cenšas izsekot katru lietotāja soli. To, kuru Facebook ziņu jūs pagājušajā nedēļā atzīmējāt ar „patīk”. To, ko jūs meklējāt ar Google. To, kādus video skatījāties vietnē YouTube. To visu fiksē algoritmi, lai varētu rādīt tieši jums piemērotas reklāmas. Jūs to pat nenojaušat, bet pēdām, ko atstājat internetā, ir sava vērtība. Tās maksā naudu. Tāpat vērtība ir jūsu fogrāfijām, īsziņām, e-pasta vēstulēm un citiem datiem, bet diemžēl liela daļa cilvēku tam pievērš pārāk maz uzmanības. Lai uzsvērtu datu vērtību un liktu aizdomāties par to aizsardzību, datordrošības uzņēmums Kaspersky Lab septembrī Londonā ir atvēris momentveikalu Data Dollar Store. Tajā atradīsiet ekskluzīvus T krekliņus, krūzītes un ielu mākslinieka Bena Eines sietspiedes darbus. Kur te knifs? Jūs to visu varat nopirkt tikai tad, ja izpaudīsiet savu privāto informāciju.

 

Kaspersky Lab Londonā ir atvēris momentveikalu Data Dollar Store, lai pievērstu uzmanību privāto datu vērtībai.

Kaspersky Lab Londonā ir atvēris momentveikalu Data Dollar Store, lai pievērstu uzmanību privāto datu vērtībai.

Kā izdevums Engadget apraksta veikala apmeklējumu īsi pēc tā atvēršanas, iepretī Oldstrītas stacijai rindā gaida Eines fanu pulciņš un arī daži nejauši, bet ziņkārīgi pircēji. Cits pēc cita viņi iet iekšā un uzzina neparastos veikala noteikumus: lai iegādātos krūzīti, jāiesniedz firmai Kaspersky Lab trīs fotogrāfijas vai jūsu WhatsApp, īsziņu un e-pasta sarakstes ekrānuzņēmumi. Lai nopirktu T kreklu, vajadzīgi pēdējie trīs fotouzņēmumi no jūsu kameras (tātad nevarēsiet tos izvēlēties) vai pēdējās trīs īsziņas no jūsu telefona. Bet sietspiedes darbs iegūstams tikai apmaiņā pret neierobežotu piekļuvi jūsu tālrunim. Veikala darbinieks to paņem, izpēta un izvēlas piecas fotogrāfijas vai trīs ekrānuzņēmumus. Varat jau tielēties, bet tik un tā viņš izvēlēsies, ko vien gribēs.

Veikalā ir satraukuma pilna un nervoza gaisotne. Daži ir tik pārsteigti, ka tūliņ sāk rakāties savos telefonos, meklējot fotogrāfijas un īsziņas, kuras varētu izraisīt neērtības sajūtu. Citi izskatās apmierināti — laikam viņi iepriekš zinājuši noteikumus un attiecīgi sagatavojuši savus tālruņus.

 

Ielu mākslinieks Bens Eine.

Ielu mākslinieks Bens Eine.

„To visu mēs pastāvīgi rādām citiem,” paskaidro Eine. „Bet kad mums skaidri pieprasa šādu privāto informāciju un pievāc kaut ko, kam ir naudā mērījama vērtība, mums pēkšņi atveras acis: “Vai! Kas tur īsti ir manā telefonā? Kādas īsziņas es rakstīju?” Mums mazliet paliek bail.”

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

21 − = 19

Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Uz augšu