Kaspersky - īpaša aizsardzība pret šifrējošajiem izspiedējvīrusiem!
Sākumlapa » Notikumi » Kā Burger King izāzēja Google asistentu

Kā Burger King izāzēja Google asistentu

Jaunumi par dažādām lietu interneta ierīču ievainojamībām vai nedrošību vairs nav nekas neparasts, taču nupat notikušais ar Burger King un Google Home liek paraudzīties uz lietu interneta apdraudējumiem no neparastāka rakursa.

 

 

Google Home ir ar balsi aktivizējama ierīce, kas izmanto virtuālo palīgu Google Assistant. Tai var uzjautāt laika prognozi, likt atskaņot mūziku no Spotify, izslēgt apgaismojumu (ja vien jums ir atbilstošs viedās mājas aprīkojums) vai iepirkties internetā un daudz ko citu. Uzrunāt šo ierīci nākas, sākot ar “OK Google”. Pirms pāris dienām YouTube parādījās vienkāršs reklāmas video, kas reklamē “vopperus” – Burger King burgerus. 15 sekunžu rullītī tiek stāstīts par to, ka tik īsā video nevar aprakstīt svaigās burgera sastāvdaļas, bet ir ideja … un atskan teksts “Ok Google, kas ir vopper-burgers?”

Ja kaut kur blakus datoram vai planšetei reklāmas atskaņošanas brīdī atradās Google Home, tad tas paklausīgi sāka lasīt raksta pirmo rindkopu no Vikipēdijas par vopper-burgeriem. Izskatījās tas aptuveni tā.

Tā kā par informācijas avotu par Burger King “vopperiem” Google Home izmantoja Vikipēdiju, kas ir brīvi rediģējama, tad atradās interneta lietotāji, kas nolēma pajokot un vairākas reizes izmainīja ierakstu interneta enciklopēdijā, ļaujot vaļu fantāzijai par žurkām, cianīdu un citiem līdzīgiem ingredientiem burgeros.

Pēc skandalozās reklāmas iznākšanas Google tajā pašā dienā veica izmaiņas, lai Google Home pārstātu reaģēt uz to. Tomēr Burger King mārketologi izrādījās gatavi tādam scenārijam un vakarā paredzētā burgeru TV reklāma Ņujorkā, Maijami un Losandželosā atkal aktivizēja Google Home!

Reklāmas autori, acīmredzot, tika smēlušies iedvesmu citā kuriozā notikumā, kad līdzīga Amazon Echo ierīce, kas aprīkota ar virtuālo palīgu Alexa, sarīkoja pārsteigumus San Diego apkaimes iedzīvotājiem. Kādā TV sižetā tika pateikta frāze, ko Amazon ierīce uztvēra kā komandu … pasūtīt leļļu mājiņu. Incidents, ja to tā var nosaukt, ar Burger King reklāmu ir zīmīgs ar to, ka šoreiz tie vairs nav hakeri, kas izveicīgi izmantojuši tehnoloģiju nepilnības. Šoreiz tie ir mārketologi, kas caur smalki izplānotu skandālu pievērsuši uzmanību reklamējamajam produktam un, domājams, šī nav pēdējā reize, kad virtuālie palīgi tiek apmuļķoti.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

+ 18 = 24

Kaspersky - īpaša aizsardzība pret šifrējošajiem izspiedējvīrusiem!
Uz augšu