Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Sākumlapa » Aizsardzība » Frankfurtē prezentē automobiļu kiberdrošības risinājumu

Frankfurtē prezentē automobiļu kiberdrošības risinājumu

Reaģējot uz arvien lielākiem kiberdrošības izaicinājumiem, ar kādiem sastopas tīklam pieslēgtu un autonomo automobiļu ražotāji, Kaspersky Lab un AVL Software and Functions GmbH Frankfurtes Starptautiskajā Automobiļu izstādē / „Jaunās mobilitātes pasaulē” (NMW) prezentēja drošu sakaru bloku (Secure Communication Unit — SCU). Šis drošības risinājumu prototips demonstrē iespējas, kādas paver netraucēti sakari starp automašīnas mezgliem, pašu automašīnu un ārējo tīkla infrastruktūru, tādējādi garantējot integrētu drošību tīklam pieslēgtām (connected) automašīnām.

 

Kaspersky Lab un AVL Software un Functions GmbH Frankfurtes Starptautiskajā Automobiļu izstādē.

Kaspersky Lab un AVL Software un Functions GmbH Frankfurtes Starptautiskajā Automobiļu izstādē.

Līdz ar katru jauno automobiļu paaudzi tiek ieviestas arī jaunas gudrās tehnoloģijas, piemēram, attālināta diagnostika, telemātika, automatizēta un autonoma braukšana, attālinātas vadītāja palīdzības sistēmas un informācijas un izklaides iekārtas, tāpēc katra jaunā automašīna ir novatoriskāka nekā iepriekšējās. Automašīnas vadības rīki veidojas par aizvien sarežģītākām kiberfiziskām sistēmām ar daudziem devējiem, instrumentiem, programmām, apakštīkliem un sakaru moduļiem, kas mijiedarbojas ar citiem transportlīdzekļiem un to vidi. Tas nozīmē, ka to funkcijas tagad ir iespējams attālināti kontrolēt, izmantojot ciparu sistēmas, kas padara tīklam pievienotās automašīnas par mazāk aizsargātiem kiberuzbrukumu mērķiem.

Arvien lielāks trešās puses programmu daudzums, sistēmu sarežģītība un pieaugoša programmatūras atjaunināšanas ciklu dinamika, kad atjaunināšanu veic „pa gaisu”, apgrūtina visas tīklam pievienoto automašīnu sistēmas pārbaudīšanu, lai tajā atrastu kļūdas, „lūkas” un arhitektūras problēmas. Drošu sakaru bloks (SCU) garantē tīklam pievienotajām automašīnām integrētu drošību neatkarīgi no trešās puses programmām un sistēmām, kas uzstādītas šajās automašīnās.

 

 

SCU ir sakaru vārtejas kontroles bloks, kas savienots ar vairākiem apakštīkliem un/vai šo apakštīklu vārteju kontrolleriem automašīnas tīklā, kur tas darbojas kā ienākošās un izejošās datu plūsmas atsevišķa droša vārteja. Balstoties uz drošības politikas uzspiešanu un kategorisku nodalījumu, lai novērstu dažādu automašīnas mezglu nevēlamos sakarus, šī programmatūra palīdz nodrošināt pareizus un netraucētus sakarus automašīnas tīklā.

SCU programmatūras platformu veido drošības komponenti ar integrētu uzticamību. Patentētā mikrokodola operētājsistēma KasperskyOS ir veidota saskaņā ar vispāratzītiem drošas programmatūras izstrādes principiem un ir īpaši paredzēta iegultām sistēmām, kurām tiek izvirzītas stingras kiberdrošības prasības. KasperskyOS nepieļauj nedokumentētu funkciju iespēju un tādējādi mazina kiberuzbrukumu risku; pat tad, ja būs iegults nesankcionēts kods, tas netiks izpildīts, jo pēc noklusējuma ir aizliegtas nedokumentētas funkcijas. Jāpiemin arī drošības politikas dzinis Kaspersky Security System, kas nosaka dažādu komponentu mijiedarbības apjomu un raksturu, uzticamo kanālu sistēma ar šifrēšanas algoritmu kopumu, kā arī aparatūras iespējās balstīta zema līmeņa aizsardzība.

„Mūsdienu automobiļu ekosistēma kļūst arvien sarežģītāka un cieši sasaistīta, tādēļ nav brīnums, ka bažas par kiberdrošību parādās gan lietotājiem, gan pašā autobūves nozarē,” paskaidro Kaspersky Lab nākotnes tehnoloģiju un drošības arhitektūras departamenta vadītājs Andrejs Duhvalovs. „Neviens neapstrīd automobiļu sistēmu iespējas un priekšrocības, taču joprojām ir jāuzlabo šo sistēmu drošība. Tādēļ mēs speram platu soli uz priekšu ar savu drošo sakaru prototipu automobiļiem, lai nepieļautu savienojamības priekšrocību pārvēršanos par trūkumiem.”

Prezentētais SCU prototips ir paraugs, kas implementēts ARMv7 arhitektūrā ar ieteicamo 128 MB RAM operatīvo atmiņu un IOMMU (input–output memory management unit). Nepieciešamības gadījumā var tikt izstrādātas citas aparatūras platformas atbilstoši konkrētā ražotāja prasībām.

 

 

Šī platforma paredz risinājumu sistēmu, kas pielāgota konkrētām lietojumprogrammām, un ļauj autobūvētājiem izstrādāt un ieviest unikālus SCU savās automašīnās, izmantojot viņu ražošanas plāniem atbilstošu aparatūru un programmatūras papildu komponentus. SCU ir pieejams OEM, ODM, sistēmu integrētājiem un programmatūras izstrādātājiem visā pasaulē.

Sīkāk par drošo sakaru bloku SCU lasiet tehniskajā aprakstā.

Par AVL
AVL (www.avl.com) ir pasaulē lielākais neatkarīgais uzņēmums, kas izstrādā, testē un pārbauda vieglo automašīnu, kravas automobiļu un lieljaudas dzinēju jaudas agregātus (hibrīda dzinēji, iekšdedzes dzinēji, transmisijas, elektropiedziņa, akumulatori un programmatūra). Uzņēmumā AVL strādā vairāk nekā 8600 darbinieku visā pasaulē. Pārdošanas ieņēmumi 2016. gadā sasniedza 1,4 miljardus eiro.

Par Kaspersky Lab
Kaspersky Lab ir globāls datordrošības uzņēmums, kas 2017. gadā svin savu 20. gadadienu. Kopš 1997. gada Kaspersky Lab rada inovatīvus un efektīvus aizsardzības risinājumus un pakalpojumus lielām korporācijām, maziem un vidējiem uzņēmumiem, kā arī mājas lietotājiem. Kaspersky Lab darbojas gandrīz 200 pasaules valstīs un teritorijās; tā tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju visā pasaulē.

 

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

1 Komentāri

  1. Tas ir kā pirms tapešu līmēšanas nosmērēt sienas ar sūdiem, lai būtu vairāk ko attīrīt.
    Autoindustrija debilizējas progresējoši.

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

67 − 63 =

Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Uz augšu